maanantai 23. tammikuuta 2017

Välipala

Palasin töihin syyskuun puolivälissä ja huomaan että ateriarytmini on tällä hetkellä vähän hakusessa. Tai paremminkin välipalan syöminen on jäänyt viime aikoina vähän vähemmälle. Olenkin nyt aloittanut ryhtiliikkeen asian suhteen.

Tänään lähti tälläinen kaveri välipalakokeiluun työkaverin suosituksesta.

Proteiinivanukas

Ehdottomasti jatkoon! Oli erittäin hyvä välipala ja kätevä syödä paikassa kuin paikassa mukana tulevan lusikan vuoksi.

T

keskiviikko 17. elokuuta 2016

Lihaskunto

Olen tässä viime viikkoina ilmeisesti ollut niin hurmoksessa tuon juoksun suhteen että olen lähes unohtanut kaiken muun treenauksen. Kävin viime viikon lauantaina juoksemassa 16,1km ja loppulenkistä huomasin että kestävyyttä kyllä riittää mutta jalan lihakset alkaa väsyä pidemmillä lenkeillä ensimmäisenä.

Espoon rantamaraton lähestyy
Seuraavana juoksutavoitteena on Espoossa juostava rantamaraton ja siellä puolikas. Juoksuun on aikaa tällä hetkellä noin kuukausi. Kuukausi on todella lyhyt aika yrittää edes kasvattaa mitään lihaksia mutta jalkalihakset otetaan silti nyt työnalle. Kävinkin heti maanantaina salilla ottamassa vähän jalkalihaksia ja onnettomassa kunnossahan ne kieltämättä ovat. No mutta tästä on onneksi vaan yksi suunta, ylöspäin!

T

torstai 11. elokuuta 2016

Core

Olen synnytyksen jälkeen lähtenyt treeniin vähän enemmän "fiilispohjalta". Treenit tietysti enimmäkseen tähtäävät ensi vuoden Tukholma-maratonia mutta pelkän juoksemisen sijaan olen käynyt nyt myös jonkin verran pyöräilemässä ja yritän tehdä enemmän lihaskuntoa kuin aikaisempina vuosina.

Erityisen huomion ovat saaneet keskivartalon lihakset. Minulla on todettu selkärankareuman sukulaissairaus ja parasta lääkettä sille on liikunta. Erityisesti keskivartalon vahvat lihakset auttavat pitämään kivut poissa. Pyrin tekemään core-treenejä 2-3 kertaa viikossa esimerkiksi juoksulenkin päätteeksi.

Vatsoja juoksulenkin päälle
Inspiraatiota erilaisiin vatsalihasliikkeisiin haen enimmäkseen Instagramista. Etsin sieltä hyvän muutaman liikkeen harjoituksen. Yleensä teen noin 4-5 erilaista liikettä, 3x10 toistoilla. Aikaa minulla tähän menee n 15 min.

T

keskiviikko 13. heinäkuuta 2016

Treenitrikoot

Olen tällä hetkellä vallan ihastunut Kari Traa merkin Nina Tightseihin. En vaan oikein osaa päättää että kumman väriset haluaisin ostaa. 



Pieni enemmistö äänistä lähtisi tällä hetkellä noille musta-valkoisille. 

Vaatekaappini huutaa tyhjyyttään arkivaatteiden osalta ja vanhoissa treenivaatteissa ei ole mitään vikaa, mutta silti aina eksyn vaan urheiluvaatteita katselemaan. Ehkä niitä on helpompi ostella kun paremmin tietää mitä haluaa. Olen aina ollut vähän huono vaateshoppailija. Päivä stylistin kanssa olisi minulle ihan paikallaan. 

sunnuntai 21. helmikuuta 2016

Housuja miehelle

Emme ole juurikaan joutuneet käymään vaatekaupoilla Vennin vaatteiden suhteen. Olemme saaneet paljon vaatteita ja usein kun ihminen tuo Vennille vaatteita, ne ovat kaikke bodeja. Bodeja toki menee enemmän pesuun kuin housuja, mutta nyt alkaa olemaan pulaa housuista. Niinpä kävimme vähän täydentämässä Vennin housuvarastoja. 

Tarkoituksena oli käydä KappAhlissa mutta jostain syystä päädyimme lopulta Lindexiin. Koska Venni on melko hoikka poika, jouduimme valitsemaan kuminauhallisia housuja. Kivojahan nekin kyllä olivat. 


T

torstai 3. joulukuuta 2015

Vk 48

Viime viikolla pudotusta tuli hurja -0,3kg! Eli yhteensä tällä hetkellä -13,1kg. Viime viikolla sain lisättyä yhden juoksulenkin viikkoon, joten pyrin tästä eteenpäinkin käymään juoksemassa kolme kertaa viikossa.

Syömisten suhteen ei ole mitään erityistä kerrottavaa. Suunnittelimme taas viikon ruuat maanantaina ja sen mukaan tuli pääasiassa syötyä. Olen monesti tehnyt jo edellisiltana seuraavan päivän lounaan valmiiksi, että varmasti tulle syötyä kunnolla. Hedelmiä haluaisin syödä enemmän, mutta tähän pätee hyvin se ajatus että jos hedelmiä ei valmiiksi ole kotona niin ei niitä myöskään tule sitten syötyä! Tälle viikolle otinkin tavoitteeksi hedelmien syönnin lisäämisen, ja laitoin hedelmät maanantaina kauppalistaan.

Viime viikko oli erittäin sateinen ja pimeä, mutta kummasti sitä vaan jaksaa painaa. Sain viime vuonna joululahjaksi otsalampun ja se on ollut kyllä suuri pelastus näinä pimeinä iltoina.

Viikon kuva: Kuva kuvastaa hyvin millaiset lenkkikelit viime
viikolla oli. Pimeää ja märkää.
T

keskiviikko 25. marraskuuta 2015

Mustikkaproteiinijäätelö

Minun on jo useamman päivän tehnyt mieli jäätelöä, mutta herkkuja saa syödä vain viikonloppuisin. Mietinkin mitä vaihtoehtoista terveellisempää jäätelöä voisin itse valmistaa. Löysin blogin syövereistä vanhan suklaaproteiinijäätelön reseptin ja päätin lähteä kokeilemaan reseptiä hieman varioiden.

Mustikkaproteiinijäätelö
 
2 valkuaista
100 g luonnonjogurttia
30 g proteiinijauhetta
1 rkl hunajaa
1 rkl mustikoita
 
Sekoita jogurtti, proteiinijauhe, hunaja ja mustikat keskenään.
Vaahdota valkuaiset ja lisää vaahto jogurttiseoksen kanssa.
Anna olla pakkasessa vähintään 30 min.
 

Itse tein annosta muuten tuplasti, mutta proteiinijauhetta laitoin vain yhden annoksen verran.

 
Jäätelöstä tuli hyvää, mutta ensi kerralla jätän proteiinijauheen pois, koska se tuo mielestäni hieman jauhoisen maun jäätelöön. Lisäksi olisin toivonut jäätelön olevan hieman vielä marjaisempaa ja makeampaa, eli marjoja ja hunajaa hieman enemmän. Mums.
 
T